Untuk merekod aktiviti PLC, ikuti langkah-langkah berikut:
1. Klik menu Senarai PLC.
2. Paparan untuk pendaftaran aktiviti PLC yang didaftar oleh Ketua Kumpulan PLC.
3. Klik ikon untuk tambah aktiviti PLC.
4. Masukkan maklumat seperti paparan di bawah. Kemudian klik butang Simpan.
5. Paparan maklumat PLC yang telah didaftar.
Untuk daftar ahli kumpulan PLC (termasuk ketua kumpulan), ikuti langkah-langkah berikut:
1. Klik pada nama kumpulan yang telah didaftar.
2. Paparan senarai ahli bagi aktiviti Bimbingan & Pementoran.
3. Klik ikon untuk tambah maklumat ahli kumpulan PLC tersebut.
4. Masukkan nombor kad pengenalan ahli. Kemudian klik butang Hantar.
5. Masukkan maklumat ahli tersebut. Kemudian klik butang Simpan.
6. Maklumat ahli kumpulan PLC yang telah didaftar.
Untuk mengemaskini status 'Telah Selesai' aktiviti PLC untuk sesuatu kumpulan , ikuti langkah-langkah berikut:
1. Klik pada untuk kemaskini status telah selesai aktiviti PLC.
2. Lengkapkan maklumat tarikh tamat aktiviti PLC dan kemaskini status 'Telah Selesai'.
3. Paparan selepas aktiviti PLC dikemaskini telah selesai.
4. Untuk makluman, sekiranya status pelaksanaan PLC tersebut telah dikemaskini kepada status 'Telah Selesai', maklumat ahli kumpulan PLC tidak boleh dikemaskini.
PERHATIAN:
Sekiranya terdapat keperluan untuk mengemaskini rekod ahli PLC, sila kemaskini status 'Telah Selesai' kepada status 'Belum Selesai'.
5. Untuk makluman, sekiranya aktiviti PLC tersebut telah disokong oleh SULDP/Penyelaras SPLKPM organisasi masing-masing, maklumat kumpulan PLC tidak boleh dikemaskini.
PERHATIAN:
Sekiranya terdapat keperluan untuk mengemaskini maklumat PLC selepas proses sokongan dilaksanakan, mohon rujuk kepada SULDP/Penyelaras SPLKPM untuk pengemaskinian maklumat tersebut.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan